כיצד מחקר שוק יכול לעזור בקבלת החלטות אסטרטגיות?
מחקרי שוק מאפשרים לכל מסגרת וחברה לקבל מידע שיאפשר להם בקבלת החלטות אסטרטגיות לטווח הארוך וזאת תוך הסתמכות על נתונים אמפיריים המאפשרים התייחסות עניינית ומקצועית.
מחקרי שוק מאפשרים לכל מסגרת וחברה לקבל מידע שיאפשר להם בקבלת החלטות אסטרטגיות לטווח הארוך וזאת תוך הסתמכות על נתונים אמפיריים המאפשרים התייחסות עניינית ומקצועית.
המרחב הדיגיטלי מאפשר לנו כיום מידע זמין במגוון רחב של תחומים. ועדיין, בתוך ים המידע חשוב לשים את האצבע על מידע מהימן, נכון ותקף, לבטח אם חיפוש המידע נעשה במסגרת מחקרים מקצועיים בתחומי עסקים שונים.
במרחב העסקי לצד התנהלות קולגיאלית, מוסרית והוגנת קיימים בכל מדינה ובין מדינות חוקים ותקנות השומרות שפעילויות עסקיות ייעשו במסגרת שתאפשר פעילות שלא תחרוג למחוזות שיביאו לפגיעה של חברות.
משבר הקורונה שפקד אותנו מתחילת 2020 גרם לבלימה משמעותית של תעשיות רבות. מנגד, מאפייני המשבר גרמו לתעשיות אחרות לפרוח, להתרחב ולצמוח.
ההחלטה בביצוע מחקרי שוק מהווה החלטה משמעותית וחשובה עבור כל מסגרת או חברה. מחקרי השוק יאפשרו לכל מסגרת או חברה ליהנות מתוצרים שיסייעו לה לקבל החלטות מושכלות, מקצועיות וענייניות.
אחת מהאפשרויות לצפות מראש מהלכים בעולם העסקי נוגעת ליכולת להבחין במיזוגים ורכישות לפני שאלו פורסמו באופן רשמי. במאמר זה נגע במספר סימנים מקדימים היכולים להעיד על ביצוע של רכישה או מיזוג בין חברות.
בעולם העסקי קיימת תחרות מתמדת בין חברות הפועלות באותו מגרש ומכוונות לאותו קהל יעד. הפעילות הרוחשת מתחת לפני הקרקע רבה ולא פעם נוקבת וקשוחה. פעילות המודיעין העסקי בין כל החברות הופכת פעילות זו למשמעותית וחשובה באספקטים רבים של חברה.
חברות העוסקות באיסוף מודיעין עסקי נדרשות ברוב המקרים לספק מידע הנוגע לאופן תמחור המוצרים והשירותים של החברות המתחרות. מידע זה מהווה נדבך חיוני עבור צוותי המכירות והשיווק והוא אכן קריטי לצד איסוף מידע נוסף הנוגע למודלים העסקיים של המתחרים.
חשוב להבין כי מחקרי השוק יש והיו רלוונטיים למחלקות מסוימות יותר מאחרות. גם אז, ההשקעה הכספית המתמדת במחקרי שוק מוכיחה עצמה לאורך זמן, כשתוצרי מחקרי השוק יכולים לסייע גם למחלקות משמעותיות פחות לשפר ולייעל עצמן ובכך להפוך למשמעותיות ובעלות נפח גדול יותר לאורך זמן.
השאיפה בכל פעילות מודיעים עסקי היא להפיק את המרב. חלק מיכולת זו היא לעשות שימוש נבון במודיעין שאספנו באמצעות הפצה יעילה שלו בין המחלקות ומקבלי ההחלטות בחברה. במאמר זה נתייחס לאופן בו חלק מהמחלקות ומקבלי ההחלטות עושים שימוש במודיעין העסקי שנאסף בחברתם.
השקה של מוצרים מהווה אתגר מורכב ולא פשוט. תכנון נכון של תהליך ההשקה מתחיל עוד בשלבים מוקדמים וכולל בתוכו זיהוי של טרנדים, ניתוח חדשנות טכנולוגית, ניתוח מוצרים וכמובן ניתוח ופעילות ברמה השיווקית. במאמר זה נרחיב אודות מספר נקודות חשובות שחברות פרסום פועלות אודותן.
משבר הקורונה הביא מסגרות וחברות רבות לשאלה כיצד ניתן להשיק מוצר חדש שלהם בזמן משבר וזאת למול המגבלות הקיימות שיש ויכולות להביא רבים לוותר על רעיון השקת מוצר בזמן זה.
משבר הקורונה מתחילת 2020 מהווה משבר עולמי שפוגע מכה אנושה בעולמם העסקי של חברות ומסגרות בכל העולם. אותו משבר מאפשר ללא מעט מסגרות לבחון דרכים כיצד להישאר מעודכנים גם בשעה קשה זו.
הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות פותח עבור משקיעים ישראלים וחברות ישראליות מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות, בין אם מדובר על תחומי ההייטק, התעשייה, החקלאות והתיירות.
מחקר שוק יכול להישמע מופשט מידי, את מה חוקרים ואת מי חוקרים ואיך מבצעים את המחקר. יש תחומים שקל לחקור כיוון שהרבה מאוד נתונים מפורסמים על התחום ועל העסקים השונים שפועלים בו, לעומת זאת יש תחומים רבים שבהם חקר שוק היא משימה מורכבת מאוד. מחקר שוק יכול להימשך שבועות רבים, ומחייב סבלנות ומאמץ רב.