למה בכלל להשתתף בכנסים ובתערוכות
כנסים מקצועיים הם לא רק הזדמנות מצוינת להתחכך באנשי מפתח מהתעשייה, לעשות מינגלינג עם קולגות ולהחליף כרטיסי ביקור עם אנשי טכנולוגיה ועם יזמים. כנסים מקצועיים הם גם כלי חיוני ביותר להתפתחות המקצועית שלכם: תוכלו לשאוב שם רעיונות לפיתוחים חדשים, לאתר שותפים ולחשוף את המוצרים שלכם.
חוץ מהמינגלינג ומהפיתוח המקצועי, תערוכות וכנסים יספקו לכם גם הזדמנויות חדשות לשיווק. באירועים כאלו אפשר להבין מה עושים המתחרים שלכם; על מה הם עובדים כרגע; ומהן ההתרחשויות בשוק.
איך תיערכו לכנס
כדי להשקיע את זמנכם בחוכמה וביעילות ולהפיק את המירב מהשתתפותכם באירוע, חשוב להכין מראש תוכנית מטרות ולאסוף מידע רלוונטי: מתי הכנסים הבאים בתחום? מי הולך להציג בכנס ומי הולך להופיע בהרצאות? מיהם השחקנים הגדולים שכדאי לעקוב אחריהם? ועם מי כדאי להיפגש?
12 טיפים שיעזרו לכם להתכונן היטב לתערוכות:
-
רצוי מאוד לקבוע מראש עם הלקוחות שעשויים להיות באירוע ולא להיתקל בהם במקרה.
-
כדאי לדעת איך מתחם התערוכה מחולק, איפה החלקים שיותר מעניינים אתכם ומי יציג שם. היעזרו לשם כך ברשימת המציגים ( .(Exhibitor listבתערוכה עצמה, לעיתים שווה פשוט לעמוד ולראות מי מגיע לאיזה ביתן, ובמה אנשים מתעניינים.
-
נסו להבין מיהם האנשים שמציגים בביתן? האם הם אנשי מחלקות השיווק והמכירות או אנשי פיתוח והנדסה שאפשר לדלות מהם מידע מקצועי? זיהוי התפקידים אפשרי גם בבדיקה מהירה בלינקדאין.
-
צפייה בתנועה סביב הביתן תוכל לתת אינדיקציה לגבי רמת העניין בחברה ובמוצריה ולגבי המתעניינים בה.
-
השקיעו זמן בהכנה מתאימה לאירוע בכל המובנים: חשבו על הצגה עצמית, תוכנית פעולה (plan game). הכינו כרטיסי ביקור וודאו שלקחתם איתכם מספיק חומרים שיווקיים מתאימים.
-
בתערוכות מקצועיות בעולם, נהוג לפרסם דיווחים מתוך האייטמים המרכזיים בכנס באמצעות רשתות חברתיות. אחת הרשתות הפופולאריות היום למטרה זו (לפחות בארה"ב) היא הטוויטר, אך גם בתגיות ובפייסבוק לייב יש כיום שימוש הולך וגובר. כדי לאתר את הנושאים החמים ואת הרעיונות לשיחה עם עמיתים, היעזרו בחיפוש המתקדם של טוויטר או בכלי ניטור של ציוצים בזמן אמת – TWAZZUP. בחיפוש, רשמו את שם הכנס או את סיסמתו עם האשטאג.
-
היום הראשון והאחרון של הכנס או של התערוכה ממוקדים לרוב בגיוס לקוחות חדשים או במשיכת לקוחות פוטנציאליים. אלה אינם ימים לניהול שיחות עומק, גם לא לבירורים, אלא רק לשיחות קצרות .ייתכן שביום האחרון של התערוכה אפשר יהיה לדלות יותר מידע שיוכל לשמש אתכם לצורכי מודיעין, אבל חשוב לקחת בחשבון שיכול להיות שמי שמעניין אתכם כבר מזמן עזב, לכן כוונו את נוכחותכם לאמצע הכנס.
-
הקשיבו לשאלות מהקהל ולדיונים בזמן ההרצאה – אלו בעיות ודילמות הם מעלים? האם חשבתם עליהן בעצמכם? אלו פתרונות אתם יודעים לתת לבעיות אלו שהאחרים כרגע אינם נותנים?
-
שאלו שאלות – זכרו שמי שחושב שיודע הכול – מפסיד מידע חשוב.
-
צלמו את הביתנים ואת הדברים שמעניינים אתכם, ונתחו אחר כך את התמונות.
-
זהו את נציגי החברות הצעירים (לרוב פתוחים יותר לשיחה) או את המשועממים (נלהבים יותר לדבר). בשיחה איתם, חזרו על המילים שהם אומרים (מעיד שהבנתם אותם ומעודד אותם לשתף אתכם בעוד אינפורמציה שיכולה להיות מועילה). שדרו פתיחות, הנהנו וחקו את שפת הגוף של הדובר (בתת-המודע זה יוצר חיבה ושיחה קולחת יותר).
-
מידע על כנסים מקצועיים בחו"ל זמין במנוע החיפוש כנסים בינלאומיים עסקיים A+M (מאפשר גישה לנתוני המציגים בשנים קודמות וסינון לפי ארגונים מקצועיים ולפי תדירות), במנוע החיפוש הישראלי המצוין אקספו-אקספו או באתרים של ארגונים מקצועיים או של משרדי ממשלה, למשל רשימת התערוכות המקצועיות באתר משרד הביטחון. מי שמתעניין בתערוכות מרכזיות בארץ, מוזמן לעקוב אחר לוח הכנסים הישראלי.
לקבלת עזרה וליווי בהכנה לכנס:
-
מודיעין עסקי: לעקוב ולהבין איפה המתחרים שלכם מציגים, באלו טקיטקות הם משתמשים ומהן המגמות או הבאז האחרון בתחומכם
-
מיתוג החברה
-
איתור שווקים מתאימים לפעילותכם
-
איתור הכנס המתאים ביותר בתחומכם בחו"ל
-
הכנת תיק חברה שתוכלו לקחת איתכם לכנס (מצגות מבוססות מידע ועובדות פיננסיות על השוק או על המגמות, חומר פרסומי עם אינפוגרפיקות שובות עין)
-
איסוף חומר רקע על מתחרים או על שותפים פוטנציאליים שעתידים להשתתף בכנס