מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

10 הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בד"כ כשהם ניגשים להכין מחקר שוק

ביצוע מחקר שוק חשוב לכל חברה ועסק, ולעתים ביצוע נכון שלו עושה את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. כדי להצליח במחקר כדאי לדעת מהן הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כשהם מכינים מחקר שוק, ולהימנע מהן.

  1. חוסר הגדרה של יעדי מחקר השוק

כאשר אין הגדרה ליעדי המחקר, התוצאה עלולה להיות בלתי משביעת רצון, ובעצם היא תבזבז משאבים חשובים כמו זמן וכסף. כדי שהמחקר יוכל לענות על הצרכים המדויקים, יש להחליט מראש למה הוא משמש ומה הוא בא ללמד. ללא ציפיות ויעדים מוגדרים אי אפשר לקבל תשובות.

  1. יצירת מחקר שוק מעניין, אך ללא תוחלת

העובדה שמשהו מעניין אינה הופכת אותו לראוי למחקר. רבים טועים ועורכים מחקר על תחום שנראה להם שייתן להם תשובה, כשלמעשה אין כל תוחלת או משמעות לביצועו. המחקר דורש זמן וכסף, ואין לערוך אותו אם הוא לא יוביל לתוצאות ממשיות ולמשהו שיקנה לנו ערך מוסף.

  1. לסמוך על השאלות שיבצעו לבד את העבודה

ניסוח נכון ומדויק של שאלת המחקר (הצי"ח) הוא חשוב מאד, בכך אין ספק. עם זאת, השאלות עצמן אינן מחליפות את המחקר, לכן יש לצמצם אותן לאלו הנדרשות לו. אנשים אשר חושבים שכתיבת השאלות תאפשר להם ליצור הנחות במקום המחקר נוטים לקבל את התשובות הלא נכונות.

  1. ניתוק התוצאות מההקשר

ההקשר הנכון חשוב מאד במחקר. רבים נוטים לטעות ולקשר בין דברים שאינם קשורים בשלב סיכום המחקר. בין אם הדבר נעשה בכוונה או בטעות, יש להימנע מכך.

  1. ויתור על איסוף נתונים מלא ועל ניתוח מעמיק

לעתים עבודת המחקר דורשת ירידה לפרטים ואיסוף נתונים אותם קשה למצוא. באותם מקרים המחקר יכול להיראות כמשימה מרתיעה ותובענית, אך הימנעות מעבודה יסודית מובילה לתוצאות מחקר מוטות, שגויות או פשוט בלתי מדויקות. חשוב מאד לאסוף את הנתונים כראוי ולהשקיע לא רק במחקר אלא גם בניתוח התוצאות. מסקנות הדו"ח, סיכום ותמצית מנהלים חייבים להביא את השורה התחתונה ואת הנקודות החשובות בפשטות ובהירות המובנת ללקוח.

  1. ניתוח יתר של המחקר

זהו הסעיף ההפוך לסעיף הקודם. כפי שזו טעות להימנע מאיסוף נתונים ומניתוח התוצאות, כך תהיה זו טעות לעסוק בחיפוש אינסופי של עוד ועוד נתונים ובביצוע ניתוח התוצאות ללא גבולות, במיוחד אם אלו אינן תוצאות חד משמעיות. לעתים כל שיש לעשות הוא להתבונן במחקר השוק ולחפש את התוצאות והנקודות העיקריות. תפקיד המידען או אנליסט המידע הוא לעשות בדיוק את זה.

  1. שימוש בטכניקות שגויות

ישנן טכניקות מחקר שוק שונות המאפשרות להפיק את הנתונים הנדרשים. הבעיה היא שפעמים רבות ארגונים וחברות עושים שימוש בשיטות שאינן מתאימות למחקר הנדרש, מה שמוביל לממצאים הלא נכונים, במקום להקפיד על הטכניקות הנכונות.

  1. בחירת חברת מחקר שאינה מתאימה לצורך

בחירת חברת מחקר בלתי מנוסה או שאינה נוהגת להשתמש בטכניקות המחקר הנדרשות במקרה הספציפי, יכולה להוביל לתוצאות מוטעות ולפגוע במזמין המחקר.

  1. ציפייה מהמחקר שייתן את כל התשובות

התפקיד של המחקר הוא לתת תשובה לשאלה שהוצגה בתחילתו. מעבר לתשובה זו, יהיה על הארגון להסיק מסקנות כיצד עליו לפעול. אי אפשר לצפות ממחקר השוק שייתן את כל התשובות לכל הבעיות של הארגון או החברה.

  1. התייחסות אל המחקר כאל הוצאה ולא כאל השקעה

מחקר שוק יכול לתת תשובות לשאלות חשובות מאד ולקבוע התנהלות נכונה כלפי אותו השוק, מה שיכול לחסוך כספים, זמן ועבודה. אחת הטעויות היא להתייחס אל המחקר כאל הוצאה כספית ולא כאל השקעה שמובילה לביצוע הפעולות הנכונות. בסופו של יום, מחקר שוק או סקירת מידע יכולים להיות כלי עבודה מצוין שיחזיר היטב את ההשקעה ויוביל אותנו להצלחה.

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן