בין אם מדובר במיזם חדש ובין אם בחברה קיימת, גיוס משקיעים מהווה מקור מימון משמעותי ביותר, לצד ההון העצמי והלוואות לסוגיהן. יחד עם זאת, הדרך אל הלב ואל הכיס של המשקיע איננה פשוטה, ולא די בחיוך יפה, בחליפה נאה, במצגת מושקעת או אפילו במיזם או מוצר קיים עם פוטנציאל טוב. ברור שהפוטנציאל העסקי-כלכלי חייב להתקיים, אך כאשר מגיעים לפגישה עם משקיע או קבוצת משקיעים, חובה להיות ערוכים לשאלות ולתת בדיוק את המידע הדרוש לקבלת החלטות.
על פי רוב, המשקיע אינו עומד לשחק תפקיד מרכזי בהתנהלות השוטפת של החברה, כך שמעבר לתמונה כללית ותמציתית אין לצלול אל פרטי הפרטים של הניהול הפנימי. יחד עם זאת, מה שחובה לעשות הוא לתת למשקיעים מידע לקבלת החלטות ובדגש על סביבת השוק, והיסוד להניח שהחברה/המיזם עומדים להצליח.
יש לזכור כי המשקיע אינו בהכרח מצוי במה שקורה בתחום הפעילות הרלוונטי, ומאידך הוא אמור להכניס את ידו עמוק לכיס. לשם כך חייבים ליצור מצגת למשקיעים המתארת באופן ברור וצלול את סביבת השוק, החל בקהל היעד, דרך המתחרים ועד לדרכי השיווק והפרסום האפקטיביות. מחקר שוק מספק מענה לסוגיות אלו ונוספות.
כיצד נעזרים במחקר שוק?
למרבה הצער, לא כל היזמים והחברות הנערכים לקראת גיוס משקיעים פרטיים, מבינים את חשיבותו של מחקר השוק. ואולם, עליהם להבין כי כל משקיע ירצה לקבל תשובות לשאלות כגון אפשרויות התרחבות של העסק, מהי רמת המכירות הצפויה, מהו נתח השוק הפוטנציאלי, היכן יופץ המוצר וכיצד, מהם הרגלי הצריכה בשוק היעד, מיהם המתחרים העיקריים, ועוד.
שאלות אלו ונוספות נשאלות הן כדי לבדוק את פוטנציאל וכדאיות ההשקעה, והן כדי לבחון את מידת הרצינות של מציג המצגת. לפיכך, ביצוע מחקר שוק רציני בעזרת מידענות עסקית מקצועית, הינו צעד מתבקש וחיוני לפני פנייה למשקיעים, שגם מגדיל את הסיכויים לאוריינטציה חיובית.
מחקר שוק המבוצע כהלכה נותן מידע למשקיע מהיבטים רבים, ובסופו של דבר מאפשר ליזם להראות כי יש יסוד טוב להניח שהכסף שיושקע יוחזר ובתשואה נאה. בין היתר, מחקר שוק מסייע להעריך מיהם השחקנים המרכזיים כיום בשוק ומי נמצא בעלייה, היכן מצויות נקודות הכוח והתורפה של המתחרים, אילו אסטרטגיות מצליחות יותר או פחות, כיצד קהל היעד תופס את המתחרים, היכן מצויים היתרונות לעומת המתחרים, וכדומה.
מחקר שוק לבניית סיפור אסטרטגיית צמיחה
יש לדעת כי מחקר השוק המבוסס על מידע עדכני ורלוונטי, ועל אנליזות מתקדמות של האינפורמציה, מאפשר לבנות את סיפור אסטרטגיית הצמיחה. כלומר, כיצד הכסף שישקיע היזם ישמש להצמחת העסק, תוך התחשבות בסביבת הפעילות שלו.
לשם כך צריך להבין מהו פוטנציאל השוק הכללי והנתח הרלוונטי למיזם, אילו הזדמנויות התרחבות קיימות בשווקים נוספים, אילו חסמים בירוקרטים ואחרים עשויים להתגלות, וכן הלאה.
מחקר שוק שמסביר את אופן הפצת המוצר
עוד שאלה חשובה שעליה עונה מחקר שוק, היא היכן המוצר יופץ ובאילו דרכים. למעשה, זוהי שאלה חשובה לא פחות מהמוצר עצמו, ויש להבין את אפיקי ההפצה ואת אסטרטגיית השיווק המועילים ביותר, בהתאם לסיווג הלקוחות – למשל קמעונאי או סיטונאי, מהם הרגלי ההוצאות של קהלי היעד, הרצונות והצרכים שלהם, וכדומה.
מחקר שוק מסייע להבחין בדפוסים ומגמות ולקבל תמונת מצב עדכנית לגבי לקוחות קיימים ופוטנציאליים, כאשר בהמשך נתוני המחקר גם ישמשו לפילוח מעמיק יותר של הלקוחות ולבניית אסטרטגיית השיווק היעילה ביותר.
מחקר שוק כבסיס למשקיעים
מחקר שוק הוא יסוד ובסיס לפני פנייה אל משקיעים. באמצעותו ניתן לקבל מידע המשמש למענה על שאלות, בתוך המצגת ומחוצה לה, באופן המאפשר למשקיעים להבין את פוטנציאל ההשקעה והסיכון, את הרציונל שמאחורי האסטרטגיה הנבחרת, ולהתרשם לחיוב ממידת הרצינות של היזם. מעבר לכך, הנתונים, התובנות והמסקנות של מחקר השוק עוד ימשיכו לשמש את החברה בהחלטות ובנקיטת הצעדים הבאים.
מובילים בתחום מחקר שוק לגיוס משקיעים
מחפשים חברה מקצועית לביצוע מחקר שוק עבור גיוס משקיעים פרטיים? חברת InfoTarget מתמחה בעריכת חקר שוק הממוקד בגיוס משקיעים. אנו מספקים פתרונות מתקדמים לאיתור מידע שוק רלוונטי ותומכים בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות. בעזרת ניטור רציף של מתחרים, מוצרים ושווקים, אנו מספקים ללקוחותינו מידע ועדכונים מותאמים אישית.
וזה עוד לא הכל. השירותים שלנו כוללים גם איתור משקיעים פוטנציאליים, שותפים עסקיים, לקוחות B2B, מפיצים וספקים בכל תחום ובכל מדינה. אנו מתמחים גם באיתור פתרונות טכנולוגיים, חומרי גלם ורעיונות לפרויקטים חדשניים, ומספקים מידע מעמיק על רגולציה, תרבות ארגונית, ומצב הענף במדינות שונות, לצד ניתוח מקרים מוצלחים ומודלים יישומיים.
באמצעותנו, תוכלו לזהות הזדמנויות ייחודיות, להשתתף באירועים מקצועיים, ולבסס אסטרטגיות בעזרת מאמרים אקדמיים ודוחות סקירה עדכניים. השירותים שלנו מספקים כלים ותובנות שיעזרו לכם להשיג יתרון תחרותי ולהרחיב את פעילותכם באופן ממוקד ומוצלח.
לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו InfoTarget בטלפון 054-4969359.