מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי

מה כואב לכם? האם ד"ר גוגל יודע הכול או שיש עוד מה ללמוד?

במאמץ לספק פתרונות ותשובות מידיים לשאילתות הגולשים, גוגל הודיעה כי היא מתכוונת לשלב בקרוב בתוצאות החיפוש הראשונות שלה הצעות לטיפול בסימפטומים רפואיים שכיחים.

הסימפטומים ישולבו בגרף המידע (Knowledge Graph) של מנוע החיפוש ויאפשרו לגולשים להקל באופן ראשוני ומהיר תסמינים גופניים. בגוגל מציינים כי היוזמה היא תוצר של זיהוי מגמה הולכת ומתגברת של חיפושי מידע בנושאים רפואיים לשם אבחון עצמי או לקבלת מידע ראשוני על הסימפטמים שהם חווים או מזהים. בגוגל מציינים כי מניתוח הנתונים אצלם עולה כי החיפושים הרפואיים מהווים כיום 1% מכלל החיפושים ברשת.

בגוגל מבטיחים בשלב זה לספק פתרונות לטיפול ראשוני ולהגיד אם הסימפטומים דורשים ביקור אצל רופא. המידע הרפואי בגרף המידע נוסה בפיילוט במטה החברה, שם נבדק בידי צוותים רפואיים מוסמכים ומומחים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד ומהמרכז הרפואי מאיו קליניק (Mayo Clinic) במינסוטה. בשלב הראשון, ד"ר גוגל ייתן מענה ל-900 סימפטומים שונים.

המידע נאסף ממקורות רפואיים על-פי מילות מפתחלסימפטומים אפשריים. בגוגל מסייגים כי המידע הרפואי נועד לשמש לצורכי העשרה בלבד, וכי הוא טוב במיוחד לצורכי חירום ואיננו תחליף להיוועצות עם הרופא בקופת החולים. בשלב הראשון, התוצאות צפויות להיות זמינות במובייל בגרסה של מנוע החיפוש בשפה האנגלית בלבד, ובהמשך, יורחבו לשפות ולמחלות נוספות.

לצד שינוי מבורך זה, שיש בו כדי להעצים את החולה, לשפר את רמת השליטה שלו ולסייע לו בקבלת החלטות מודעות יותר ומבוססות מידע, חייבים לזכור שאין תחליף להיוועצות אמיתית עם מומחים. מידע רפואי בחיפוש עצמי הוא חיוני מאוד אבל יכול להיות מטעה ומבלבל אם מוציאים אותו מההקשר הנכון. כשזמן הביקור הממוצע אצל רופא בעולם המערבי מתקצר, ויש פחות תקשורת בין החולה למטפלים, היכולת לדבר על המידע שנמצא ולקיים היוועצות מושכלת מקבלים חשיבות רבה.

כחלק ממהפכת האינטרנט של הדברים והטרנד של המוצרים הלבישים, מפתחי רפואת העתיד מדברים היום על מערכות של ננו חיישנים וסנסורים שונים שידעו "לחוש" את החומרים הנפלטים מהגוף ולהעניק לנו דיאגנוזה ואף לשדרה לרופא, וזאת מבלי להזכיר את הפריצות האדירות היום בתחום הניבוי והניתוח הגנטי, מיפוי רשתות הנוירונים והסמארטפון הרפואי הראשון בעולם.

כבר היום אנו רואים את מה שעתיד לשנות את חיינו מקצב לקצה בעוד מספר שנים. חברת LifeWatch הישראלית פיתחה את הסמארטפון הראשון בעולם שבאמצעות חיישני מגע יודע לספק לנו אנליזה על מצב השומנים, לאבחן את קצב פעילות הלב, רמות מתח ולחץ שאנו חשים, ריווי חמצן וגלוקוזה בדם, מדידת חום ועוד. לפי התוצאות, המשתמשים יוכלו לנהל ולנטר את הפעילות הגופנית שלהם, לתכנן נכון יותר את הרגלי התזונה ולזכור לקחת תרופות – הכול במכשיר אחד.

אבל עד שיבואו ימות המשיח הדיגיטליים ועד שנוכל למצוא במנועי החיפוש את התשובות לכל הבעיות בצורה מושלמת, קיבצנו עבורכם מספר אתרים חיוניים שבהם תוכלו לקבל מידע עשיר ואף לנסות לבצע אבחון ראשוני:

כלי אבחון מצוין ומומלץ של אתר הייעוץ הרפואי WEBMED (אנגלית)

איתור מידע על אודות מחלה או על מצב רפואי – מכבי שירותי בריאות
מידע על סימפטומים – שירותי בריאות כללית
המדריך המלא לאבחון עצמי – סימפטומייזר בפורום אתר דוקטורס
מידע על טיפולים ועל עזרה ראשונה באתר דוקטורס
אפשרות לאבחון עצמי באתר טבעלייף.


מחפשים מידע רפואי על טיפולים חדשים ופורצי דרך? על פיתוחים בעולם הפרמצבטיקה? רוצים להבין את המגמות בתחום הרפואה או לקבל עדכונים חמים על המחקר המדעי והרפואי בעולם? אנחנו נשמח לעזור לכם להישאר תמיד בעניינים – מעורים במה שמתרחש ומתחדש. 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

למה מעקב אחר RFI הוא המפתח להצלחה עסקית ב2024-25?

בעידן שבו חברות ישראליות נתקלות באתגרים חסרי תקדים בזירה הבינלאומית, כפי שראינו לאחרונה בהחלטת צרפת לאסור השתתפות בתערוכת Euronaval, זיהוי מוקדם של RFI (Request for Information) הופך לקריטי מתמיד. נתונים מראים כי 68% מהחברות שזוכות במכרזים משמעותיים היו מודעות ל-RFI טרם פרסומו הרשמי, מה שהעניק להן יתרון תחרותי משמעותי. במאמר זה נחשוף כיצד חברות מובילות משיגות מידע מוקדם על הזדמנויות עסקיות, ואיך המערכת המתקדמת של אינפוטרגט מאפשרת לזהות ולנצל הזדמנויות אלו, עם דוגמה מרשימה כיצד זיהוי מוקדם הוביל לזכייה בחוזה של 4.2 מיליון דולר.

קרא עוד »

למה מחקר שוק הוא קריטי להצלחת הסטארטאפ שלך?

מחקר שוק הוא כלי קריטי להצלחת סטארטאפים דיגיטליים, במיוחד בשלבי ההקמה. המאמר מדגיש כי 42% מהסטארטאפים נכשלים בגלל פיתוח מוצרים ללא דרישה אמיתית בשוק. באמצעות מחקר שוק מקצועי, יזמים יכולים להבין לעומק את צרכי הלקוחות, לזהות הזדמנויות בשוק, ולפתח יתרון תחרותי משמעותי. המאמר ממליץ על שירותי אינפוטרגט כפתרון מקצועי למחקר שוק, ומדגיש כי השקעה במחקר מקדים היא קריטית להצלחה עתידית ומניעת בזבוז משאבים על פיתוח מוצרים שאין להם דרישה בשוק.

קרא עוד »

כתבו לנו

דילוג לתוכן