[vc_row][vc_column][vc_column_text]
7 שיטות מנצחות לשימוש בלינקדאין לצרכי מודיעין עסקי
[/vc_column_text][vc_empty_space height="12px"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]
רשת לינקדאין היא מקום מצוין המאפשר לעקוב אחר אנשים, קשרים וארגונים. המעקב יכול להתבצע דרך הפרופילים השונים, דרך הקבוצות ובעזרת התבטאויות בתחומים השונים. מעבר לכל אלה, חברות וארגונים יכולים להשתמש ברשת זו כדי להשיג מודיעין עסקי על חברות מתחרות.
זהו ככל הנראה השימוש הכי בלתי צפוי בלינקדאין, אך אין כל סיבה לא לעשות זאת – במיוחד כשכל אשר נדרש כדי לקבל את המידע על החברות המתחרות הוא לחפש בתוך הרשת עצמה. ישנן לפחות 7 שיטות מנצחות איתן אפשר להשיג מודיעין עסקי בקלות, ובאופן לגיטימי לחלוטין – שהרי המידע גלוי.
שינוי הגדרות הפרטיות
השלב הראשון בדרך להשגת מודיעין עסקי בלינקדאין עובר דווקא דרך הפרופיל האישי. לפני חיפוש המידע יש לפתוח את הגדרות הפרטיות ולעבור למצב פרטי, שמשמעותו שאחרים לא ידעו כי אתה זה שצפית בפרופיל שלהם (הם ידעו כי צפו בהם אך לא ידעו מי עשה זאת).
קבלת מידע על עובדי החברה
בשורת החיפוש של הרשת אפשר לבצע חיפוש של שם החברה עם כותרות שונות. לדוגמה, שם החברה יחד עם המילה "שיווק". לינקדאין תפיק את החיפושים הרלוונטיים. כך אפשר לדעת אילו אנשים מועסקים בתפקידים השונים בחברה, וחשוב לא פחות – כמה אנשים מועסקים באותה חברה ובמיוחד במחלקות הרלוונטיות. מידע זה יכול להיות יעיל מאד ולגלות פרטים על גודל החברה ועל הרכבי המחלקות שלה.
ניתוח ממצאי החיפוש
לא כל עובד בכל חברה רשום ברשת לינקדאין. למרות זאת, בחיפושים מתקדמים ורוחביים אפשר לקבל נתונים רבים ואיתם ליצור אומדן אשר יהיה קרוב למציאות. דרך אומדן זה אפשר להעריך כמה החברה משקיעה בתחום הנבחן.
חיפוש נתונים מעמיק, גם מהעבר
בחיפוש אחר העובדים השונים של החברה מומלץ לחפש לא רק אחר המצב הקיים, אלא לבחון גם מה היה המצב בעבר. העובדים לשעבר יכולים לספק נתונים על רמת הנטישה של החברה ועל שיעור תחלופת העובדים, ובאמצעותם תוכלו לדעת כמה זמן עבדו בחברה ואף לבחון אם יש בין העוזבים יועצים ולשקול לשוחח איתם ולקבל מידע מהניסיון שלהם על התחום שלכם (כמובן, אין לצפות שיספרו לכם על החברה בה עבדו).
יצירת תרשים עובדים
אם חשוב לך לדעת מה קורה בחברה המתחרה, תוכל להתחיל מביצוע תרשים של העובדים בה, לרבות חלוקה לפי המחלקות השונות. תרשים שכזה בעצם יעזור לך לראות את החברה המתחרה, ותוכל להניח בעזרתו הנחות כמו מהן ההוצאות עבור העובדים, איזו השקעה נדרשת בכל מחלקה וכן הלאה.
באילו נושאים מתעניינים העובדים
רשת לינקדאין יכולה לתת מידע על האנשים עצמם, על החברה בה הם עובדים ועל הרקע שלהם, אך לא רק על כך. אפשר לראות לאילו קבוצות העובדים מחוברים ולשקול להצטרף אליהן, במיוחד אם אלו קבוצות מקצועיות מאד שנראה שהדיונים בהן יכולים לתרום לחברה.
בחינת המיומנויות של העובדים בחברה
ייתכן כי העובדים של החברה המתחרה אינם מביאים איתם ידע מיוחד, אך אם תגלה שהם עברו קורסים ייחודיים, שיש להם תואר בלתי רגיל וכי תחומי העניין שלהם יכולים לסייע לחברה שלך, יכול להיות שתחליט לרכוש אותו עבור העובדים שלך. השאיפה של כל חברה היא להחזיק עובדים מיומנים ובעלי ידע רלוונטי, ודרך לינקדאין אפשר למצוא את הידע החסר בחברה ולפעול להשיגו.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]