מנגישים לעסק שלך תובנות מדויקות מבוססות נתונים ומחקר דיגיטלי
יבוא אקססוריז מסין

בדיקות מקדימות לפני יבוא אקססוריז מסין

כידוע, סין היא היצואנית הגדולה בעולם ודבר זה נכון לגבי קשת רחבה מאוד של ענפים ומוצרים. בין היתר מייבאים כיום מסין תיקים ומתנות, מוצרי טיולים וקמפינג, מוצרי חיות מחמד, כלים סנטיריים, הנעלה וטקסטיל, מוצרי דפוס, אלקטרוניקה, ריהוט, מוצרי נוי, כלי פלסטיק לבית, כלי עבודה ועוד הרשימה ארוכה. כבר למעלה מ- 30 שנה שבין סין לישראל מתקיימים קשרי מסחר פוריים, המתפתחים וגדלים בהתמדה ועומדים כיום על למעלה מ- 8 מיליארד דולר לשנה.

אכן, הסינים יודעים להציג כמה יתרונות שיצרנים מקומיים ומערביים מתקשים לעמוד בהם, החל בעלויות ייצור זולות הנובעות ממחירי העסקת כוח אדם וחומרי גלם, דרך מערכי ייצור עצומים שקשה לתפוס את גודלם, ועד לשרשרת אספקה חזקה ומשומנת. יחד עם זאת, ראוי לדעת שני דברים.

הדבר הראשון הוא שבחלק מהמקרים והמוצרים המחירים בסין כבר אינם כה זולים כשהיו בעבר, עקב העלייה ברמת החיים בסין וההפרטות של המפעלים. הדבר השני הוא שהסינים עדיין לא מצליחים תמיד ליישר קו עם שותפיהם המערביים בכל הקשור לציפיות לגבי התנהלות מקצועית ועמידה בסטנדרטים ברורים. הדבר מוביל לא פעם לכך שיזם המעוניין לבצע יבוא אקססוריז מסין נתקל בהתנהלות מתמיהה ומדאיגה מצד היצרן הסיני, המקשה עליו לעמוד בהתחייבויות ללקוחות, מעכבת וגורמת להפסדים כספיים. על כן, לפני שנכנסים לשיתוף פעולה וחותמים עם הסכם מול יצרן כלשהו, יש לבצע מחקר מעמיק – ולא רק לגבי היצרן עצמו. כאן נכנסת חברתנו לתמונה.

שורה ארוכה של בדיקות לפני חתימה על הסכם

על מנת לצמצם את הסיכונים למינימום, כדי לקבל החלטות מושכלות, להתנהל עם שקט תעשייתי וכמובן להשיג את היעדים המקווים מבחינת רווחיות, חשוב להיעזר בחברתנו המבצעת שורה ארוכה של בדיקות. בראש ובראשונה, יש לוודא שאכן מדובר ביצרן או ספק אמין, מהימן ומקצועי שמולו אפשר לבסס פעילות רווחית ועבודה לטווח ארוך, ואין זה משנה עד כמה אתר האינטרנט שלו מושקע, עד כמה הביקורות הרשומות עליו חיוביות, כמה המחירים שלו מפתים, או איך הוא נשמע בטלפון או נראה בזום.

חברתנו נעזרת במאגרי מידע נרחבים, חלקם זמינים לציבור הרחב ואחרים לא, המאפשרים לקבל מידע הרבה יותר מעמיק ונרחב לגבי הספק או היצרן הסיני. בין היתר, אנו בוחנים לעומק האם פרטי הספק אכן נכונים ואמינים, האם הניסיון והיכולות המקצועיות המוצהרים שלו אכן אמיתיים ולגיטימיים, ולא פחות חשוב – האם המחירים שהוא מציע אכן משתלמים ביחס לקיים ולאפשרי. לא פעם, המחקר שאנו מבצעים מעלה תוצאות מפתיעות עבור היזם, אשר פותחות בפניו הזדמנויות שטרם חשב עליהן. כמו כן, במידה ומדובר ביצרן אנו בוחנים מי נמנה על הנהלת המפעל וכיצד היא מתנהלת, בנויה ומתפקדת, האם מערך הייצור של המפעל אכן מסוגל לעמוד בהתחייבויות הכלליות ובמחויבויות כלפיכם, האם הוא עומד בתקנים הנדרשים ומבצע בקרת איכות בהתאם לסטנדרטים מקובלים, וכדומה.

דברים אלו נכונים כמובן גם לגבי ספקים של יבוא אקססוריז מסין, עימם עובדים יבואנים המבצעים יבוא מקביל של מוצרים ממפעל שחתום על הסכם בלעדיות מול גורם אחר בארץ. במקרים אלו אנו בודקים למשל את זהותו האמיתית של הספק, האם רמת המחירים שלו משביעת רצון, האם הוא מוכר מוצרים מקוריים או מזויפים (על פי חוק, אסור לייבא מוצרים מזויפים לישראל), האם מוצר לו למכור את המוצרים לכם או שיש מקבלות ותקנות האוסרות זאת עליו, ועוד.

מעבר לכך, אנו מבצעים עוד שורה של בדיקות נדרשות, למשל האם מותר לייבא את אותם אקססוריז באופן "חופשי" לישראל או שצריך לקבל אישור מטעם משרד ממשלתי כלשהו, האם קיימת תקנה מיוחדת לגבי מוצר זה או אחר, ועוד.

לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו בטלפון 072-3972012.

 

 

השאירו תגובה

InfoTarget

InfoTarget – היא חברה למידענות ולמודיעין עסקי-תחרותי, המעניקה ללקוחותיה פתרונות מידע חדשניים. לחברה ניסיון של למעלה מ-7 שנים באספקת שירותי מידענות לחברות מהמגזר הציבורי והפרטי בתחומים רבים ומגוונים: שיווק, תשתיות, אקדמיה, יזמות, מו”פ, ייעוץ עסקי ואסטרטגי, ביטחון, חינוך, בריאות, תיירות ועוד.

צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם

פוסטים אחרונים

כתבו לנו

דילוג לתוכן